O sobie
Urodziłam
się w 1978 roku. Malarstwo fascynuje mnie od kiedy pamiętam.
W
swoich obrazach lubię połączenie rzeczywistości i
nierealistycznych form, zestawienie ze sobą delikatnych, dokładnych
elementów i dynamicznych obszarów. Lubię jak na
obrazie czuć farbę i widać pracę pędzla czyli teksturę,
poszczególne pociagnięcia, rozmycia.
Często
przedstawiam kombinację nierzeczywistych form, czasami zakrywających
lub tworzących postać, w efekcie uzyskując surrealistyczny
charakter.
Tworząc
obraz kieruję się początkowo według jakiegoś ogólnego
zamysłu ale większość rodzi się w trakcie malowania.
W
swoich pracach lubię zawrzeć jakąś asymetrię, brak
równowagi,
siłę , emocje, kontrast jednolitych powierzchni i mnogość
nierzeczywistych elementów, niedomówienie,
zamglenie,
lekką zamaszystość w połączeniu z subtelną dokładnością.
Ogólny
pomysł na obraz najczęściej pojawia się niespodziewanie, jako
sekundowy błysk, który próbuję złapać szybko w
szkicowniku, by potem rozwinąć w trakcie malowania i rozwijam do
momentu w którym obraz zaczyna żyć.
W
malowaniu fascynuje mnie nie tylko efekt ale też sam proces
tworzenia, tradycyjność techniki olejnej, cała jej
“alchemia”,
struktura farby rozciągniętej na płótnie, nieoczekiwane
efekty poszczególnych pociągnięć, zapachy olejnych
mediów.
wencka.art@gmail.com
a.wencka@wp.pl
tel. : +48 506 597 158
I was born in 1978. Painting has fascinated me
since I can remember.
In my paintings, I like the combination of
reality with unreal forms
including the juxtaposition of delicate, precise elements and dynamic
areas.
When I work, I like the feeling of the paint on
the canvas and to see
the textures and blurs produced by the different brush strokes that I
use.
I often present an unreal combination of forms;
sometimes covering or
forming a character and as a result, obtaining a more surreal
interpretation of
the individual.
When creating a picture, I initially follow
some generalised impressions
but the majority is created in the course of painting.
In my paintings, I like to include some
asymmetry, a lack of balance, emotions,
a contrast of unified surfaces and a multitude of unreal elements,
understatements, haze, light vigour combined with subtle accuracy.
The general idea behind the image usually
appears suddenly, in the
flash of a second, and I try to capture this quickly in a sketchbook
and
develop it later during the course of the painting to the point where
the image
begins to live.
In painting, not only the result fascinates me
but also the process
itself; the traditionalism of oil techniques, with all of its
"alchemy", the structure of paint stretched on the canvas, and the
unexpected
results of individual strokes, together with the smells of the oil
media itself.
I do not try to literally name what is
presented in my paintings, especially
as everyone sees something different in them; some see them as, for
example, a tangled
inner life, emotions; and to others it may look like the soul.